KILKA PORAD DLA
POCZĄTKUJĄCYCH:
|
|||||
Co
zrobić aby zwiększyć swoje szanse i trafnie wytypować dane spotkanie? Sprawdź
informacje, które w dużej mierze wpływają na rezultat i grę drużyny, czyli:
-wyniki ostatnich spotkań; -największych rywali danej drużyny; -która drużyna gra lepiej na własnym boisku, a która na wyjeździe; -zawodników wykluczonych (żółte i czerwone kartki). Mimo tych wszystkich informacji zdarza się, że drużyna niespodziewanie przegra, bowiem w sporcie istnieją niemożliwe do przewidzenia zjawiska jak: -aktualna forma drużyny; -kontuzje; -słabsza dyspozycja najlepszych zawodników; -błędna taktyka. Dlatego trzeba brać pod uwagę także niespodzianki. O tych decydujących informacjach dotyczących rożnych spotkań sportowych i własnych typach można porozmawiać z innymi obstawiającymi np. na forum dyskusyjnym naszego serwisu. W ten sposób możliwe, że unikniemy pomyłki. Życzymy trafnych typów i wysokich wygranych |
|||||
Zasady zawierania zakładów sportowych
w firmach bukmacherskich nie są niczym trudnym i nie powinny sprawić nikomu
problemów, a w razie ewentualnych ich wystąpień osoba przyjmująca zakłady
wszystko nam wyjaśni. Aby poprawnie puścić zakład należy jedynie zapoznać się
z kilkoma oznaczeniami, które standardowo stosuje każda firma bukmacherska.
|
|||||
OPISY OZNACZEŃ:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Oprócz normalnych kuponów w firmach
bukmacherskich można zawierać zakłady systemowe. Umożliwiają one nam wygraną
nawet wtedy gdy nasz kupon zawiera błędnie wytypowane zdarzenia. Poniżej
znajdują się opisy najciekawszych z nich.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SYSTEMY PROFESJONAŁ
|
SYSTEM CZWÓRKA
|
System ten składa się z trzech samodzielnych
"kuponów" (A,B,C), z których każdy tworzy tzw. AKO (kurs
"kuponu" np.A). Zarówno A,B i C może zawierać po kilka spotkań np.
w A obstawimy trzy spotkania, w B jedno, a w C dwa. Następnie komputer nasze
A,B i C rozpisuje na 4 zakłady:
1) ABC 2) AB 3) AC 4) BC Każdy na tą samą stawkę np. 2 zł, wtedy koszt systemu wynosi 4*2zł, czyli 8 zł. Zauważmy, że nawet przy błędnym wytypowaniu jednego z "kuponów"(A,B lub C) nasz zakład wygrywa np. przy złym wytypowaniu "kuponu" B wygrywa zakład AC. W takiej sytuacji, aby nie być stratnym na kuponie systemowym poszczególne AKO muszą wynosić co najmniej 2,11 (uwzględniając podatek) |
SYSTEM JEDENASTKA
|
System ten składa się z czterech samodzielnych
"kuponów" (A,B,C,D) z których każdy z tworzy tzw. AKO (kurs
"kuponu" np.A). Tak jak w systemie "czwórkowym" zarówno
A,B,C i D może składać się z jednego jak i kilku spotkań. Po wypisaniu swoich
kuponów A,B,C i D komputer rozpisuje je na 11 zakładów, stawiając na każdy z
nich tą samą kwotę np. po 2 zł:
1) ABCD 2) ABC 3) ABD 4) ACD 5) BCD 6) AB 7) AC 8) AD 9) BC 10)BD 11)CD Najtańszy koszt tego systemu wynosi 22 zł=11*2 zł. Kupon systemowy "jedenastka" wygrywa nawet przy dwóch błędach np. przy błędzie w A i C wygrywa zakład nr 10 BD. W takiej sytuacji, aby nie być stratnym na kuponie systemowym "jedenastka" poszczególne AKO muszą wynosić co najmniej 3,50 (uwzględniając podatek). |
PEWNIAKI
|
Pamiętaj:
Do każdego z powyższych systemów można dodać tzw. pewniaki (rezultat spotkania, którego jesteśmy pewni na 100%). Pewniak taki podwyższa nam wtedy kurs rozpisywanych przez komputer zakładów np. w systemie "jedenastka" każdy z zakładów 1-11 mnożony jest przez kurs pewniaka. Wskazywanie pewniaka wiąże się z dodatkowym ryzykiem, ponieważ w przypadku nie trafienia pewniaka cały kupon systemu automatycznie jest przegrany. |
SYSTEMY STS
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SYSTEM JEDENASTKA
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
W firmie STS ten system jest
grą, w której obstawiający wybiera z aktualnej oferty 11 wydarzeń, w których
przewiduje wynik remisowy (X). Stawka na jeden kupon wynosi 2 albo 10
złotych. Wygraną ustala się według liczby odgadniętych wyników remisowych
(tabela w kolekturach STS). W tej grze ustalono limit wygranej na jeden kupon
w wys. 100.000 złotych. W przypadku, gdy któryś z wybranych meczów nie
odbędzie się, wygrana jest ustalana wg tabeli, która znajduje się poniżej.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ZAKŁAD KOMBINACYJNY
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakład kombinacyjny polega na
wytypowaniu wyników 12 wydarzeń podawanych raz w tygodniu przez firmę STS.
Wybrane wydarzenia mają ustalony stały kurs, a typujący ma możliwość wybrać
mecze, które obstawi jednym wynikiem, tzw. pewniakiem (1; X ; 2), podwójnym
wynikiem (1X; X2; 12) albo potrójnym (1X2). Jest 26 możliwości kombinacji
zakładów z ustalonym kursem wygranych (tabela poniżej). Wygrywa ten kupon, w
którym są odgadnięte wszystkie 12 wydarzenia.
|
Oceny
pracowników powinny być przeprowadzane systematycznie. Ważne jest, aby okres
oceny był skorelowany ze strategią personalną, okresem planistycznym
przedsiębiorstwa i strategią firmy. Przyjmuje się na ogół, że odpowiedni okres
oceny dla firmy realizującej strategię lidera kosztowego to okres średni (1
rok) lub krótki ( pół roku, kwartał ). Firma pragnąca zdobyć przewagą
konkurencyjną poprzez markę powinna oceniać swoich pracowników dwufazowo:
równolegle powinny funkcjonować system ocen przeprowadzonych w okresie krótkim
bądź średnim oraz system ocen w okresie długim (w zależności od sytuacji
rynkowej: dwa do pięć lat). Oczywiście kryteria oceny w obu okresach są różne.
Najczęściej
wykorzystywanymi narzędziami oceny są odpowiednie kwestionariusze, uzupełnione
rozmową z pracownikiem.
Efektywny
system ocen uczestników organizacji charakteryzuje się następującymi cechami
badającymi: rozwój, dostosowanie, jakość pracy, ilość pracy, zachowanie,
umiejętność kontaktu, umiejętność współpracy, dynamika, inicjatywa,
zaangażowanie, zdolności kierownicze / przywódcze.
System
ocen pracowników jest bardzo pożytecznym narzędziem, wykorzystywanym przez
większość nowoczesnych firm. Należy pamiętać zawsze, że jest on elementem
większej całości , w którą musi być odpowiednio – strukturalnie i funkcjonalnie-
„wkomponowany”. Efekty funkcjonowania twego systemu ujawniają się na zewnątrz
jego, są wynikiem podtrzymania lub zmiany zachowań uczestników organizacji.
Nadużywanie systemu ocen oraz błędy w jego konstrukcji i (lub) wykorzystywaniu
mogą bardzo szybko doprowadzić do skutków odwrotnych niż zamierzone. Dotyczy to
motywowania pracowników.
8. ZAKOŃCZENIE
Wykonany wyżej wpływ motywacji i
systemu oceny pracownika wpływa w bardzo poważnym na zwiększenie efektywności
pracowników osiągających zamierzone cele gospodarcze w zakładzie pracy. Ponadto
system motywacyjny i system ocen wzajemnie dopełniając się powodują powstawanie
grup pracowniczych o różnorodnych cechach, którymi umiejętne zarządzanie
prowadzi do osiągnięcia najlepszych efektów pracy.
BIBLIOGRAFIA
1)
„Zarządzanie
– teoria i praktyka” - Andrzej K.
Koźmiński;
Włodzimierz Piotrowski, Wydawnictwo PWN
2)
„Słownik
pojęć socjologicznych” – M.Pacholski
3)
„Socjologia
ogólna” – Stanisław Kosiński, Wydawnictwo PWN
PRZYPISY
1 - Andrzej K. Koźmiński,
Włodzimierz Piotrowski; „Zarządzanie – teoria i praktyka” Wydawnictwo PWN;
1997; str.469-470
2 - Andrzej K. Koźmiński,
Włodzimierz Piotrowski; „Zarządzanie – teoria i praktyka” Wydawnictwo PWN;
1997; str.470-471
F �*d T Е � style='text-align:justify'>Ilość
informacji. Kierownicy
nie mogą na czas podejmować dokładnych decyzji bez dostatecznych informacji.
Jeśli dostają ich więcej niż są w stanie skutecznie wykorzystać, to mogą
przeoczyć informacje o ważnych problemach.
Związek informacji
z zadaniami. Informacje otrzymywane przez kierowników powinny być powiązane z ich obowiązkami i zadaniami. Kierownik
kadr nie musi znać poziomu zapasów, a kierownik odpowiedzialny za zamawianie
zapasów nie musi wiedzieć o stanie pracowników sztabowych zatrudnionych w
innych działach.
Jaka informacja
jest potrzebna? Przy określaniu, jaka informacja jest potrzebna danemu kierownikowi, dobrze
jest rozróżniać dane informacje oraz informacje kierownicze. Dane są to
surowe, nie poddane analizie fakty, liczby i zdarzenia, z których można
opracować informacje. Informacje są to przeanalizowane lub przetworzone
dane, które powiadamiają odbiorcę o sytuacji. Informacje kierownicze
dotyczą kierunków działania; ze względu na to, że są dokładne, aktualne i powiązane
z zadaniami, a także wskazują na główne cechy danej sytuacji.
SYSTEMY INFORMOWANIA
KIEROWNICTWA (SIK)
SIK jako sformalizowana metoda udostępniania
kierownictwu dokładnej i aktualnej informacji, ułatwiającej podejmowanie
decyzji i umożliwiającej skuteczne wykonywanie planistycznych, kontrolnych i
operacyjnych funkcji organizacji.
EWOLUCJA SIK
W przeszłości systemy
informowania kierownictwa były wysoce nieformalne pod względem struktury i
wykorzystania. Dopiero wraz z nadejściem komputerów, z ich możliwościami
przetwarzania i streszczania dużych ilości danych, projektowanie systemów
informowania kierownictwa stało się procesem sformalizowanym i przedmiotem
badań. Dążenie do efektywnego wykorzystania komputerów prowadziło do
rozpoznawania i badania istniejących systemów informacyjnych oraz do
planowania, wdrażania i analizowania nowych.
EPD. Początkowo komputery stosowano
głównie do przetwarzania danych na potrzeby kilku funkcji organizacyjnych,
zazwyczaj księgowości i fakturowania. Aby radzić sobie z tymi nowymi zadaniami,
działy przetwarzania danych opracowały znormalizowane sprawozdania na potrzeby
kierowników operacyjnych. Te sprawozdania stały się ważną częścią systemów
informowania kierownictwa w wielu organizacjach.
SIK. Rozrastanie się działów EPD skłoniło kierowników do
bardziej racjonalnego planowania systemów informacyjnych w ich organizacjach.
Doprowadziło to do powstania koncepcji skomputeryzowanych systemów
informacyjnych, które później zyskały nazwę komputerowych SIK- lub po prostu SIK.
Gdy funkcje działów EPD wyszły poza rutynowe przetwarzanie masy
znormalizowanych danych, zaczęły przybierać nazwę działów SIK.
SWD. Powszechne zastosowanie
mikrokomputerów pozwala kierownikom na tworzenie własnych baz danych oraz na
elektroniczne przetwarzanie informacji odpowiednio do potrzeb, bez konieczności
oczekiwania na sprawozdania składane przez dział EPD/SIK.
SE.W bliskiej przyszłości nastąpi
powszechne zastosowanie systemów eksperckich. Systemy te posługują się sztuczną
inteligencją do diagnozowania problemów, zalecania strategii unikania lub
rozwiązania tych problemów, uzasadniania takich zaleceń oraz do "uczenia
się" z każdego doświadczenia czy sytuacji.
ROZMAITE INFORMACJE DLA RÓŻNYCH SZCZEBLI KIEROWNICTWA
G. Anthony Gorry i M. S. Scott
Morton wskazali, że system informacyjny organizacji musi dostarczać informacje
kierownikom na trzech poziomach odpowiedzialności: kontroli operacyjnej,
kontroli kierowniczej i planowania strategicznego.
*Potrzeby informacyjne w zależności od rodzaju
decyzji
Cechy informacji
|
Kontrola operacyjna(pierwsza
linia)
|
Kontrola
kierownicza(szczebel naczelny I średni)
|
Planowanie
strategiczne(szczebel naczelny)
|
Źródło
|
Głównie wewnętrzne
|
![]() |
Głównie zewnętrzne
|
Zakres
|
ściśle określony, wąski
|
![]() |
Bardzo szeroki
|
Stopień
agregacji
|
Szczegółowy
|
![]() |
Zagregowany
|
Horyzont czasu
|
Historyczny
|
![]() |
Przyszły
|
Aktualność
|
Znaczna
|
![]() |
Niewielka
|
Dokładność
|
Duża
|
![]() |
Mała
|
Częstotliwość wykorzystania
|
bardzo duża
|
![]() |
Mała
|
Projekt SIK musi uwzględniać potrzeby
informacyjne różnych szczebli kierownictwa. Na przykład,jak wskazuje tablica,
źródła informacji do kontroli operacyjnej znajdują się głównie wewnątrz
organizacji, do planowania strategicznego zaś- przeważnie poza nią.
KONTROLA
OPERACYJNA.SIK
na potrzeby kontroli operacyjnej musi dostarczać codziennie lub co tydzień
bardzo dokładne i szczegółowe informacje. Kierownik produkcji chce wiedzieć,
czy straty materiałowe nie są nadmierne, czy koszty nie zostały
przekroczone. Kierownik sprzedaży może potrzebować informacji o liczbie wizyt
złożonych klientom przez akwizytorów.
ŚREDNI SZCZEBEL
KIEROWNICTWA. Kierownicy średniego szczebla, na przykład
zakładów troszczą się o bieżącą i przyszłą efektywność swoich jednostek.
Potrzebują zatem istotnych informacji dotyczących tych jednostek-o poważnych
kłopotach z dostawcami, o nagłym spadku sprzedaży czy wzroście popytu na
określoną grupę wyrobów. Na przykład kierownikom zakładów potrzebne będą dość
szczegółowe informacje o kosztach produkcji i jednocześnie ogólniejsze
informacje o warunkach ekonomicznych oraz o przewidywanym zapotrzebowaniu
rynku.
NACZELNE
KIEROWNICTWO. Kierownikom naczelnego szczebla SIK musi dostarczać informacje do
planowania strategicznego i kontroli kierowniczej. Przy planowaniu
strategicznym podstawowego znaczenia nabierają zewnętrzne źródła informacji- o
warunkach ekonomicznych, osiągnięciach technicznych, działaniach konkurencji
.Natomiast do sprawowania funkcji kontroli kierowniczej potrzebne są zarówno wewnętrzne, jak i
zewnętrzne źródła informacji. Naczelni kierownicy troszczą się o ogólną
efektywność finansową ich organizacji. Potrzebna jest im zatem kwartalna
informacja o wielkości sprzedaży i zysku oraz o efektywności konkurencji.
Sprawozdania kontroli wewnętrznej
docierają do naczelnego kierownictwa w odstępach miesięcznych,
kwartalnych, a czasem nawet rocznych.
PROJEKTOWANIE
SKOMPUTERYZOWANEGO SIK
@ MODEL ROBERTA
G. MURDICKA
1.Etap wstępnego
przeglądu i definiowania problemu. Po zorganizowaniu zespołu zadaniowego, któremu powierzono
zaprojektowanie SIK, należy szczegółowo ocenić możliwości organizacji i jej
strategiczne cele, a także wszelkie czynniki zewnętrzne, wiążące się z
funkcjami organizacji. Na podstawie tej oceny można ustalić definicję
potrzebnego organizacji systemu informacyjnego i określić informacyjne,
operacyjne i funkcjonalne zadania.
2.Etap koncepcji
projektu. Na
podstawie analizy obecnego systemu informacyjnego można opracować warianty
projektu SIK, z uwzględnieniem określonych wymagań funkcjonalnych .Prowadzi to
do wyboru wstępnego projektu. W tym momencie przydziela się zadania, informuje
pracowników o pracach zespołu zadaniowego i przystępuje do przygotowania
programu szkolenia.
3. Etap szczegółowego
projektowania. Po wyborze koncepcji projektu można ustalić specyfikację
funkcjonalną nowego SIK, a więc zaprojektować jego elementy, oprogramowanie,
tworzenie schematów blokowych oraz bazy danych. Tworzy się model systemu,
testuje go, doskonali, analizuje do czasu osiągnięcia zakładanego poziomu
funkcjonowania.
4.Etap
ostatecznego wdrożenia. Określa się formalne warunki nowego SIK, przydziela pomieszczenia, kończy
rozbudowę urządzeń i opracowywanie projektów formularzy. Rozpoczyna się program
szkolenia. Następuje zakończenie projektowania i testowania oprogramowania dla
SIK oraz wprowadzanie do systemu bazy danych organizacji. Po serii ostatecznych
sprawdzeń SIK jest przygotowany do wdrożenia.
Ten komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńBardzo fajne porady jak dla początkujących grających u bukmachera. Ja ju kilka lat za sobą mam grania i teraz najlepiej mi się grywa u https://www.iforbet.pl/zaklady-bukmacherskie ze względu na to, że ma w swojej ofercie nawet bardzo niskie polskie ligi. Ja jestem zwolennikiem właśnie obstawiania niższych lig w piłce nożnej.
OdpowiedzUsuń